Latest update September 17th, 2018 11:44 PM

פרשת השבוע: ויקרא

פרשת ויקרא דיני הקרבנות

“וַיִּקְרָא אֶל מֹשֶׁה וַיְדַבֵּר יְהוָה אֵלָיו מֵאֹהֶל מוֹעֵד לֵאמֹר. דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם: אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם קָרְבָּן לה’, מִן הַבְּהֵמָה מִן הַבָּקָר וּמִן הַצֹּאן תַּקְרִיבוּ אֶת קָרְבַּנְכֶם.” ויקראא’א’ב’

הפרשה עוסקת כולה בדיני הקורבנות שמקריבים במשכן ובבית המקדש. מתוך הפרשיות שעוסקות בקורבנות מסוימים, נלמדים גם דינים כלליים לכל עבודת הקורבנות. בזה אחר זה מפורטים:

אתר ויקיפידיה

פרשת ויקרא תעלומת האותיות הזעירות

ק’ זעירה, נ’ תלויה וביקורת גבוהה ונמוכה, כולם סגנונות שונים המסייעים לפצח גם פסוקים קשים במיוחד. ברוכים הבאים לממלכת הליליפוט של האותיות.

ק’ זעירה, נ’ תלויה וביקורת גבוהה ונמוכה — כולם מעידים על סגנונות שונים בכתיבת המקרא, שמודעות להם מסייעת לפצח גם פסוקים קשים במיוחד • ברוכים הבאים לממלכת הליליפוט של האותיות

יונתן כהן

אתר מידה

פרשת ויקרא וַיִּקְרָא אֶל מֹשֶׁה

 וַיִּקְרָא אֶל מֹשֶׁה וַיְדַבֵּר ה’ אֵלָיו מֵאֹהֶל מוֹעֵד לֵאמֹר

חסרון הנושא בביטוי “ויקרא אל משה” מלמד על קשר הדוק בין תחילת ספר ויקרא לסוף ספר שמות. מה מלמד אותנו קשר זה? הרב כרמיאל כהן, בעקבות רבינו בחיי, מציע תשובה

בביטוי “וַיִּקְרָא אֶל מֹשֶׁה” חסר הנושא, מי קרא אל משה? אמנם ברור לכל שהכוונה היא שה’ הוא שקרא למשה, אך בפתיחה ראויה של ספר חדש יש צורך לציין במפורש את הנושא. כך מעיר רבינו בחיי וגם מציע פתרון

הרב כרמיאל כהן

אתר כיפה

הסיפור על המנהיג שהודה בחטאיו והתחרט | פרשת ‘ויקרא’

עם ישראל צריך לקום ולומר למנהיגיו, לנשיאיו – בקום רם וברור: אשרי הדור שהמנהיג שלו מצליח לכפר על שגיאותיו, ועוד יותר מכך – שמביע חרטה על זדונותיו.

 פרשת השבוע, פרשת ויקרא, עוסקת בדיני קורבנות. לכאורה, פרשה די משמימה, אפילו מבעיתה לפרקים – שמשקפת עולם שאינו עוד. יהדות הקרבת הקורבנות היא תרבות דתית שאנחנו כבר לא חלק ממנה, דתיים וחילונים כאחד. היא משקפת שלב קדום בהיסטוריה היהודית, נקודה בהיסטוריה שחלקנו כמהים לשובה הגאולי על הר המוריה, וחלקנו דוחים אותה בשאט נפש ושמחים על היעלמותה

ירין רבן

מורה לפילוסופיה יהודית בתכנית ׳אביב׳ בישיבה החילונית של בינ״ה בתל אביב