Latest News

פרשת השבוע: פרשת אחרי מות

י’ באייר תשע”ז  6 במרץ 2017

השעיר לעזאזל – הברומטר הרוחני של עם ישראל

בסופו של דבר השעיר לעזאזל היווה מעין ברומטר, לבדיקת מצבו הרוחני של עם ישראל

בפתיחת פרשת אחרי מות, מצטווה אהרון להביא שני שעירים אל פתח אוהל מועד, לערוך ביניהם גורל ולהקריב אחד מהם לשם ה’ ואת השני לשלח לעזאזל המדברה.

הרב אמיר אדרעי

הכותב הוא ראש אולפנת בני עקיבא צפירה

אתר כיפה

דבר תורה לפרשת אחרי מות קדושים

פרשת קדושים פותחת במילים “וידבר ה’ אל משה לאמר דבר אל כל עדת בני ישראל ואמרת אליהם קדושים תהיו כי קדוש אני ה’ אלוקיכם”.

והמפרשים דנים באותה הקדושה עליה מצטווים בני ישראל. הפשט הוא שכל המצוות שמפורטות בפרשה מרכיבות את הקדושה, וממילא כשמתבוננים בפרשה מבינים מהי הקדושה הנדרשת מכל אדם בישראל

הרב גור גולן

מי מפחד מרב-תרבותיות | פרשת אחרי מות

פרשת ״אחרי מות״ נעה בין החיים והמוות. היא נפתחת באיזכור מאורעות הפרשה האחרונה, סיפור מותם הנורא של בני אהרון שנשרפו ״באש זרה״ בעת עבודתם במקדש – ומסתיימת בביטוי הנפלא ״וָחַי בָּהֶם״, והמדרש מוסיף: ״לא ניתנו מצוות לישראל אלא לחיות בהן. שנאמר ״אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם״ – וחי בהן, ולא שימות בהן״ (תוספתא שבת, ט״ו).

ירין רבן

אתר בינ”ה

פרשת אחרי מות קדושים

וַיְדַבֵּר ה’ אֶל מֹשֶׁה אַחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אַהֲרֹן בְּקָרְבָתָם לִפְנֵי ה’ וַיָּמֻתוּ. וַיֹּאמֶר ה’ אֶל מֹשֶׁה דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן אָחִיךָ וְאַל יָבֹא בְכָל עֵת אֶל הַקֹּדֶשׁ מִבֵּית לַפָּרֹכֶת אֶל פְּנֵי הַכַּפֹּרֶת אֲשֶׁר עַל הָאָרֹן וְלֹא יָמוּת כִּי בֶּעָנָן אֵרָאֶה עַל הַכַּפֹּרֶת. בְּזֹאת יָבֹא אַהֲרֹן אֶל הַקֹּדֶשׁ…

לאחר מכן מפורטים התנאים לעבודת הכהן במקדש בכמה היבטים:

שעיר לעזאזל (מצווה)